Głównej zawartości

Realizując zadania, wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U. z 2020 r. poz. 1369, z późn.zm.), przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skuteczne stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.

Cyberbezpieczeństwo, zgodnie z obowiązującymi przepisami, to „odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy” (art. 2 pkt 4) ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:

ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, itp.),
kradzieże tożsamości, kradzieże (wyłudzenia haseł itp.), modyfikacje bądź niszczenie danych,
blokowanie dostępu do usług,
spam (niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne),
ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli wyłudzanie poufnych informacji przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję.
Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

Zainstaluj i używaj oprogramowania antywirusowego. Stosuj ochronę w czasie rzeczywistym;
Aktualizuj na bieżąco system operacyjny i zainstalowane aplikacje;
Aktualizuj oprogramowanie antywirusowe oraz bazy danych wirusów (dowiedz się czy twój program do ochrony przed wirusami posiada taką funkcję i robi to automatycznie);
Nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia;
Nie korzystaj ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych, które nie mają ważnego certyfikatu SSL;
Nie używaj niesprawdzonych programów zabezpieczających czy też do publikowania własnych plików w Internecie (mogą one np. podłączać niechciane linijki kodu do źródła strony);
Skanuj komputer i sprawdzaj procesy sieciowe – złośliwe oprogramowanie nawiązujące własne połączenia z Internetem, wysyłające twoje hasła i inne prywatne dane do sieci może się zainstalować na komputerze mimo dobrej ochrony – należy je wykryć i zlikwidować;
Pamiętaj, że żaden bank czy Urząd nie wysyła e-maili do swoich klientów/interesantów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji;
Sprawdzaj pliki pobrane z Internetu za pomocą skanera antywirusowego;
Nie odwiedzaj stron, które oferują niesamowite atrakcje (darmowe filmiki, muzykę, albo łatwy zarobek przy rozsyłaniu spamu) – często na takich stronach znajdują się ukryte wirusy, trojany i inne zagrożenia;
Nie wysyłaj w e-mailach żadnych poufnych danych w formie otwartego tekstu – niech np. będą zabezpieczone hasłem i zaszyfrowane – hasło przekazuj w sposób bezpieczny;
Nie zostawiaj danych osobowych w niesprawdzonych serwisach i na stronach, jeżeli nie masz absolutnej pewności, że nie są one widoczne dla osób trzecich;
Pamiętaj o uruchomieniu firewalla na każdym urządzeniu;
Wykonuj kopie zapasowe swoich ważnych danych.
Zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i stosowanie sposobów zabezpieczania się przed zagrożeniami, to wiedza niezbędna każdemu użytkownikowi komputera, tabletu czy telefonu komórkowego.

Bieżące informacje nt cyberbezpieczeństwa:

zestaw porad bezpieczeństwa dla użytkowników komputerów prowadzony na stronie internetowej CSIRT NASK – Zespołu Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego działającego na poziomie krajowym: Darmowy zestaw porad nt cyberbezpieczeństwa
poradniki na witrynie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji: Baza wiedzy nt. cyberbezpieczeństwa
publikacje z zakresu cyberbezpieczeństwa: CERT
strona internetowa kampanii STÓJ POMYŚL POŁĄCZ mającej na celu zwiększanie poziomu świadomości społecznej i promowanie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni: STÓJ POMYŚL POŁĄCZ

 

Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Hańskiej zrealizowało zadanie „Zakup strojów ludowych”, którego ogólny koszt wynosi 17 582,00 zł.. We włodawski strój zimowy męski został doposażony Zespół Obrzędowy z Hańska.
Działanie zostało dofinansowane w kwocie 15 000, zł. ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: EtnoPolska 2022

 

IMG 0109m

Plan dystrybucji preparatów stabilnego jodu w postaci tabletek jodku potasu, na wypadek wystąpienia zdarzenia radiacyjnego na terenie Gminy Hańsk

Informujemy, że Gmina Hańsk opracowała „Plan dystrybucji preparatów stabilnego jodu w postaci tabletek jodku potasu na wypadek wystąpienia zdarzenia radiacyjnego”. W związku z tym, prosimy mieszkańców gminy Hańsk o zapoznanie się z rozmieszczeniem punktów wydawania preparatu, zgodnie z miejscem zamieszkania/zameldowania oraz tabelą dawkowania.

Przyjęty plan ma charakter działania prewencyjnego, aby w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego, mieli Państwo świadomość gdzie się zgłosić oraz w jaki sposób odbywa się wydanie preparatu. Nie miej jeśli dojdzie do ww. zdarzenia będzie ono nagłośnione w mediach, a po wydaniu zarządzenia Wojewody Lubelskiego, także za pośrednictwem mediów lokalnych oraz za pośrednictwem OSP z terenu gminy, z określeniem rozpoczęcia wydawania preparatów na terenie gminy Hańsk.

Każdy odbiorca tabletek jodku potasu, niezależnie od liczby otrzymywanych tabletek, będzie miał zapewniony dostęp do ulotki – tj. informacji przeznaczonej dla użytkownika, zatwierdzonej w procesie dopuszczenia do odbioru, załączonej do opakowania przez wytwórcę produktu leczniczego.

Punkty Wydawania tabletek jodku potasu na terenie Gminy Hańsk

 

Nr punktu

Miejscowość

Punkt dystrybucji

1

Hańsk Pierwszy

Gminny Ośrodek Kultury w Hańsku

2

Dubeczno

Gminny Ośrodek Kultury w Dubecznie

3

Osowa

Świetlica w Osowie

4

Kulczyn

Budynek po Szkole Podstawowej  w Kulczynie

Zasady obowiązujące w punktach wydawania tabletek jodku potasu na terenie Gminy Hańsk

1. Do punktu wydawania tabletek jodku potasu należy zgłosić się z aktualnym dokumentem tożsamości.

2. Wydawanie tabletek jodku potasu następuje wyłącznie określonym grupom wiekowym wskazanym w tabeli sporządzonej zgodnie z Rekomendacją Ministra Zdrowia i Polityki Społecznej.

3. Wydawanie tabletek jodku potasu w punktach odbioru będzie wydawane zgodnie z kolejnością zgłaszania się do punktu.

4. Wydane tabletki jodku potasu będą przyjmowane w punkcie dystrybucji (do punktu należy zgłaszać się z własnym płynem umożliwiającym popicie tabletek jodku potasu).

5. Wszelkie próby pobierania tabletek jodku potasu przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub środków odurzających oraz próby zakłócania procedury ich wydawania, będą zgłaszane Policji.

 

Zgodnie z rekomendacją Ministra Zdrowia preparat jodowy otrzymują wszystkie osoby do 60 roku życia.

Podział na poszczególne grupy wiekowe:

65 mg potasu jodku odpowiada 50 mg jodu.

 

Wiek

 

 

Dawka/ilość stabilnego jodu

 

Sposób podania

Noworodki i niemowlęta młodsze niż 1 miesiąc

jednorazowo

¼ tabletki 12,5 mg jodu

Tabletkę należy rozkruszyć i całkowicie rozpuścić w wodzie, syropie lub innym płynie i podać dziecku.

Dzieci od miesiąca do 3 lat

jednorazowo

½ tabletka 25 mg jodu

Tabletkę należy rozkruszyć i całkowicie rozpuścić w wodzie, syropie lub innym płynie i podać dziecku.

Dzieci od 3 do 12 lat

1 tabletka 50 mg jodu

Tabletkę należy połknąć i popić wodą lub  innym chłodnym napojem lub rozkruszyć i całkowicie rozpuścić w wodzie, syropie lub innym płynie i podać dziecku.

Osoby od 12 do 60 roku życia

jednorazowo

2 tabletki 100 mg jodu

Tabletki należy połknąć i popić wodą lub innym chłodnym napojem

Kobiety w ciąży i karmiące piersią (w każdym wieku)

jednorazowo

2 tabletki 100 mg jodu

Tabletki należy połknąć i popić wodą lub  innym chłodnym napojem

- Kobiety w ciąży nie powinny przyjmować więcej niż jednej dawki, tzn. 2 tabletki. Jeśli Jodek potasu TZF jest podany w późnym okresie ciąży, zaleca się zbadać czynności tarczycy u noworodka.

- Kobiety karmiące piersią nie powinny przyjmować więcej niż jednej dawki, tzn. 2 tabletki. Jod wydzielany jest do mleka kobiecego, ale jego ilość nie jest wystarczająca, aby w pełni chronić dziecko. Dlatego należy podać określoną dawkę jodu dostosowaną do wieku również dziecku.

W celu usprawnienia procedury wydawania dowodu osobistego prosimy o wcześniejsze telefoniczne skontaktowanie się z Urzędem Gminy Hańsk (tel. 82 57 14 028) w celu umówienia terminu.  

Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Hańskiej realizuje zadanie „Zakup strojów ludowych”, którego ogólny koszt wyniesie 17 582,00 zł.. We włodawski strój zimowy męski zostanie doposażony Zespół Obrzędowy z Hańska.
Działanie zostało dofinansowane w kwocie 15 000,00 zł. ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: EtnoPolska 2022.

etnop.jpg

Zgodnie z art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 20 maja 2016 roku o efektywności energetycznej (tj. Dz.U. z 2021 roku, poz. 468 z późn. zm.) Urząd Gminy Hańsk informuje o stosowanych w jednostkach gminy środkach poprawy efektywności energetycznej:
1. Nabycie nowego urządzenia, instalacji lub pojazdu, charakteryzujących się niskim zużyciem energii oraz niskimi kosztami eksploatacji
2. Wymiana oświetlenia wewnętrznego w budynkach użyteczności publicznej oraz oświetlenia ulicznego na energooszczędne.
3. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej,
4. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii - instalacja paneli fotowoltaicznych w obiektach użyteczności publicznej oraz mieszkańców gminy
5. Program dotacji celowych dla mieszkańców gminy na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska - likwidacja starych źródeł ciepła

O Gminie i Urzędzie - tekst łatwy do czytania ETR
 
Informacje o Urzędzie Gminy Hańsk
Tutaj jest budynek Urzędu, w którym pracuje Wójt Gminy Hańsk i urzędnicy.

Budynek Urzędu Gminy Hańsk

Budynek znajduje się w miejscowości Hańsk Pierwszy ulica Osiedlowa 4.
Wójt Gminy Hańsk kieruje pracą Urzędu. Wójtowi w pracy pomagają: sekretarz gminy, kierownicy jednostek organizacyjnych oraz pracownicy.

Plany budynku Urzędu Gminy
 

Urząd wykonuje różne zadania:

• prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
• wydaje dowody osobiste,
• Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
• zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
• przyjmuje wpłaty za podatki, mieszkania gminne i inne opłaty,
• zajmuje się rolnictwem,
• zajmuje się zarządzaniem w czasie powodzi lub suszy,
• zajmuje się planem w gminie,
• remontuje i buduje nowe potrzebne budynki,
• buduje i naprawia drogi gminne,
• zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
• utrzymuje czystość i porządek na terenie gminy,
• prowadzi różne sprawy z zakresu służby wojskowej i obronności kraju
• organizuje różne wybory: na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory sołtysów wsi, referenda,
• zapewnia pieniądze na prowadzenie wymienionych spraw
 
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
• Napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Hańsk, ul. Osiedlowa 4, 22-235 Hańsk Pierwszy.
• Przynieść pismo do sekretariatu Urzędu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Sekretariat znajduje się na I piętrze budynku.
• Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): www.epuap.gov.pl. Do tego sposobu trzeba mieć internet i Profil Zaufany lub podpis elektroniczy.
• Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: gmina@hansk.pl
• Wysłać faks pod numer 82 5714 461.
• Zadzwonić pod numer 82 5714028 i wybrać odpowiedni numer wewnętrzny.
• Przyjść do Urzędu Gminy i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
• wysłać wiadomość SMS na numer telefonu 510769910
• wysłac wypełniony formularz kontaktowy dostepny na stronie www.hansk.pl w zakładce kontakt
 
Urząd jest czynny: od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30,

 
Numery telefonów do pracowników Urzędu są na stronie internetowej Gminy Hańsk https://www.hansk.pl

 

Deklaracja dostępności

 

ZARZĄDZENIE NR VIII/46/22 Wójta Gminy Hańsk z dnia 22 kwietnia 2022 r. w sprawie Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Hańsk.

Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do Koordynatora ds. dostępności Romuald Pryll, mailowo – sekretarz@hansk.pl lub telefonicznie – 82 5714028.
W zgłoszeniu podaj:
• swoje imię i nazwisko,
• swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
• opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Dostępność architektoniczna obiektów Gminy
• Budynek główny Urzędu Gminy Hańsk, przystosowany jest częściowo dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
• Wejście do budynku znajduje się na poziomie gruntu. Bezpośrednio przed wejściem znajdują się trzy stopnie. Przy wejściu alternatywnym przez gminny Ośrodek Kultury znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 140 cm (100 skrzydło główne).
• Szerokość drzwi do poszczególnych biur – 80 cm, schody prowadzące na piętro o szerokości 125 cm, wysokość stopni na schodach 15 cm. Poręcze na schodach jednostronne.
• W budynku Urzędu brak windy osobowej umożliwiającej wjazd na piętra budynku Urzędu Gminy.
• Przy budynku brak jest wyznaczonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
• Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
• W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
• W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
• W budynku nie ma obszarów kontroli.

Informacja dla użytkowników z niepełnosprawnościami
• Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
• Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
• Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aaAA.
• Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
• Staramy się aby zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały alternatywne opisy, a ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
• Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
• Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe.
• Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Wniosek


Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:
1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

 

 

Szanowni Mieszkańcy,
informuję, iż wniosek Gminy Hańsk do programu Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym został zaakceptowany. 93 dzieci z Gminy Hańsk otrzyma komputery, laptopy i tablety za łączną kwotę 228 000,00 zł. Zakup sprzętu komputerowego odbędzie się po wyłonieniu Wykonawcy zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych.

Wójt Gminy Hańsk
ogłasza nabór wniosków na udzielenie dotacji z budżetu gminy Hańsk
do wymiany starych systemów grzewczych w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Hańsk

Działając na podstawie „Regulaminu udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Hańsk do wymiany starych systemów grzewczych w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Hańsk" stanowiącym załącznik do Uchwały Rady Gminy Hańsk nr XX/154/22 z dnia 18 marca 2022 r. ogłaszam nabór wniosków na udzielenie dotacji w terminie 20.04.2022 r. – 20.05.2022 r.
1. Miejsce składania- Sekretariat, I piętro, pokój nr 11(w godzinach pracy urzędu)
2. Dostępny limit środków na 2022 r – 60 000,00 zł
3. Wnioski złożone przed i po terminie będą odrzucane
4. Wymiana źródła ciepła może nastąpić dopiero po zawarciu umowy o ile nie ma możliwości podłączenia do centralnych kotłowni Spółdzielni Mieszkaniowych
w Hańsku lub Dubecznie
5. Przy ocenie wniosku decyduje jego kolejność wpływu oraz poprawne wypełnienie.
6. Wysokość dotacji może wynieść do 50 procent kosztów kwalifikowanych inwestycji, ale nie więcej niż 4 tysiące zł.
7. Wnioskodawca zobowiązany jest do realizacji zadania po zawarciu umowy
nie później niż do dnia 31 października 2022 r.
Wnioski należy składać osobiście w wersji papierowej na formularzach dostępnych na stronie internetowej Gminy.

 Regulamin udzielania dotacji oraz załączniki.

 

Wszystkich chętnych zachęcamy do szczegółowego zapoznania się
z wyżej wymienionym regulaminem udzielenia dotacji.

Zgodnie z otrzymanymi wymaganiami ministerstwa do wniosku dot. Grantu PPGR-Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym złożonego przez Gminę Hańsk: „złożone oświadczenia podlegające weryfikacji zgodnie z § 4 ust. 14 Regulaminu konkursu, uznaje się za prawidłowo potwierdzone przez wnioskujących w przypadku udokumentowania ich następującymi dokumentami: zaświadczeniami lub innymi dokumentami wystawionymi przez instytucje organów publicznych. Informacje takie jak zeznania osób fizycznych, nie stanowią podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PGR”.

KONIECZNE JEST UZUPEŁNIENIE DOKUMENTÓW !
1. Potwierdzenie zamieszkania dziecka na terenie gminy PPGR (Gmina Hańsk)i uczęszczania do szkoły:
-ważna legitymacja szkolna dziecka
(w przypadku braku legitymacji należy dostarczyć zaświadczenie ze szkoły o byciu uczniem uwzględniając na zaświadczeniu takie dane jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, klasa)
2. Potwierdzenie pokrewieństwa w linii prostej:
-odpis aktu stanu cywilnego, np. odpis aktu urodzenia, odpis aktu zgonu, odpis aktu małżeństwa itp.

(liczba odpisów aktów, które należy dostarczyć uzależniana jest od stopnia pokrewieństwa)
3. Potwierdzenie faktu pracowania w PPGR:
-zaświadczenie o zatrudnieniu w PPGR
- świadectwo pracy z PPGR
-legitymacja służbowa
-inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie w PPGR
4. Potwierdzenie nieotrzymania na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz poprzedzającym rok złożenia wniosku ( tj. w roku 2020 i 2021 ) sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych, środków organizacji pozarządowych, zwrotu kosztów lub dofinansowania tych rzeczy:
-zaświadczenie ze szkoły, w której uczy się dziecko informujące o nieotrzymaniu tego rodzaju wsparcia-wzór zaświadczenia w załączniku ( nie dotyczy uczniów uczęszczających do Zespołu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Hańsku)

Prosimy o dostarczenie dokumentów do dnia 14 grudnia 2021 r.
Niedostarczenie dokumentów skutkuje odrzuceniem dotychczas złożonego wniosku.
Osoba do kontaktu:
Weronika Struska, tel. 82 5714 028
e-mail: gmina@hansk.pl

 

 

czyste

Wójt Gminy Hańsk zaprasza wszystkich mieszkańców gminy, zainteresowanych wymianą starego kotła c.o. na nowy ekologiczny kocioł w ramach Programu Czyste Powietrze.
Spotkanie ma na celu objaśnienie procedury składania wniosku o dotację na wymianę kotła, możliwość uzyskania dofinansowania na termoizolację budynku, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz możliwość zamontowania paneli fotowoltaicznych oraz innych rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną budynków.
Zainteresowanych mieszkańców zapraszamy na spotkanie z konsultantami Gminnego Punktu konsultacyjno – informacyjnego Programu „Czyste Powietrze” w dniu 28.11.2021 r. o godz. 12:30 w sali OSP w Hańsku.
Ponadto na spotkaniu będzie można wypełnić deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Przypominamy, że w Urzędzie Gminy Hańsk został utworzony punkt konsultacyjno-informacyjny w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”. Zainteresowanych mieszkańców Gminy zapraszamy do korzystania z punktu, który ma celu ułatwienie wnioskodawcom aplikowanie
o dofinansowanie w ramach programu „Czyste Powietrze”. Godziny otwarcia punktu od 9:00 do 11:00, od poniedziałku do piątku. Wszelkie informacje można uzyskać osobiście, w siedzibie urzędu, telefonicznie pod nr tel. 82-57-14-028 oraz e-mailowo: gmina@hansk.pl bądź na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod adresem: https://www.wfos.lublin.pl/

Od poniedziałku, 8 listopada, będzie można składać wnioski o dowody osobiste z odciskami palców.
Mają również zawierać odwzorowanie podpisu właściciela dowodu osobistego. Będą wydawane na 10 lat dla osób powyżej 12. roku życia, ponieważ od tych osób będą pobierane odciski palców. Dla osób do 12. roku życia dowód będzie wydawany na 5 lat, bez pobierania odcisków palców.


WAŻNE
Jeśli Twój dowód osobisty jest nadal ważny, nie musisz go wymieniać.


Złożenie wniosku o dowód osobisty (pobranie odcisków palców) oraz odbiór dokumentu (potwierdzenie tożsamości) wymaga wizyty w urzędzie.
Wniosek o dowód dla dziecka do 12. roku życia będzie można złożyć elektronicznie.
Uwaga 5 listopada z przyczyn technicznych składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych będzie możliwe do godziny 11.00. Związane jest to z wdrażaniem rozwiązań technicznych, które umożliwią wyrobienie nowego dokumentu tożsamości.

gmina hansk