Głównej zawartości

Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: t.j. Dz.U. 2017 poz. 1289 , z późn. zm. ) – Gminy prowadzą ewidencję:

1. Zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.
2. Przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.

Mając na uwadze powyższe mieszkańcy gminy zobowiązani są do wypełnienia zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych. Na podstawie zgłoszenia Gmina sporządza wymaganą przepisami prawa ewidencję zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
Zgłoszenie zobowiązany jest wypełnić każdy właściciel/użytkownik nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Hańsk.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, jednym z obowiązków właściciela nieruchomości jest zapewnienie utrzymania czystości i porządku przez m.in. przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej, a w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych.

Druk zgłoszenia można pobrać na stronie internetowej i odnośniku zamieszczonym poniżej, dziale "do pobrania", w urzędzie Gminy lub u sołtysa swojego sołectwa.
Następnie, wypełnione zgłoszenie należy złożyć w terminie do 30 kwietnia 2018 r. w Urzędzie Gminy Hańsk lub u sołtysa swojego sołectwa.

dok pdfDruk zgłoszenia 

1infoW zakładce Gospodarka Odpadami \ Harmonogram odbioru odpadów opublikowane zostały nowe harmonogramy odbioru odpadów z terenu Gminy Hańsk.

Segregacja polega na oddzielnym gromadzeniu poszczególnych rodzajów / frakcji odpadów, aby móc je ponownie wykorzystać. Dzięki segregacji niepotrzebne nam przedmioty nie trafiają na składowisko czyli nie zaśmiecają otaczającego nas środowiska. Aby pomóc ziemi i przede wszystkim sobie wystarczą chęci i stosowanie się do poniższych zasad.

Międzygminny Związek Celowy z siedzibą we Włodawie na terenach swoich działań prowadzi dwufrakcyjną zbiórkę odpadów komunalnych z podziałem na frakcję suchą i frakcję mokrą.

Przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości położonych na terenie gmin:
Hanna, Hańsk, Podedwórze, Sławatycze, Sosnówka, Stary Brus i miasta Włodawa,
należących do Międzygminnego Związku Celowego z siedzibą we Włodawie, o obowiązku wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na indywidualny numer konta bankowego nadany każdej nieruchomości. Indywidualne konta bankowe zostały  uruchomione w 2013 roku w trosce o bezpieczeństwo dokonywanych przez Państwa wpłat.
Opłata za odpady komunale zostanie bezpośrednio zaksięgowana na karcie ewidencyjnej mieszkańca, co uchroni Państwa przed wszelkimi pomyłkami, np. w przypadku zbieżności nazwisk. Indywidualny numer rachunku otrzymali Państwo w informacjach o wysokości
opłaty doręczonych na początku 2016 roku wraz z aktualną tabelą płatności.

Informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2016 r. wzrasta opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nowa stawka za odbiór odpadów zbieranych w sposób selektywny to 8,00 zł, jeżeli zaś odpady komunalne nie są zbierane w sposób selektywny stawka ta wynosi 14,00 zł miesięcznie. Opłata obliczana jest w oparciu o liczbę mieszkańców danej nieruchomości. 

Czytaj więcej ...

Zmianie ulegają również stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałych.

Czytaj więcej ...

 

Międzygminny Związek Celowy z siedzibą we Włodawie wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom mieszkańców w zakresie wiosennych porządków. Miesiąc kwiecień jest czasem, kiedy porządkujemy swoje posesje i ogródki przydomowe, jak też trawniki i klomby publiczne po okresie zimy. Powstaje przy tym dość duża ilość odpadów komunalnych, które ze względu na swój charakter mogą być poddane kompostowaniu. Jednak niewielu z nas chce, może, bądź potrafi to robić. Tym wszystkim mieszkańcom gmin, które należą do międzygminnego związku przypominamy, że odpady zielone, jak i wszelkiego rodzaju zmiotki należą do grupy odpadów biodegradowalnych i również są odbierane z nieruchomości zamieszkałych, w każdej ilości, w ramach wnoszonej przez mieszkańców miesięcznej opłaty. Warunek jest jeden – winny one być zgromadzone w odrębnym pojemniku i udostępnione do odbioru w terminie wyznaczonym w harmonogramie dla odpadów tzw. „mokrych”. Z nieruchomości niezamieszkałych takowe odpady również zostaną odebrane, ale z godnie z zasadami wnoszenia opłat, właściciele tych nieruchomości wnoszą opłaty od ilości wytworzonych tam odpadów.

Na podstawie Art. 42b ust. 1e Ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2033) informujemy, że książka ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym na terenie :

• Koło Łowieckie nr 1 „Szarak” w Lublinie; z obwodu łowieckiego nr 109 znajduje się w miejscowości Żdżarka 32, 22-235 Hańsk Pierwszy.
• Koło Łowieckie „Szpak” w Woli Uhruskiej; z obwodu łowieckiego nr 122 znajduje się w miejscowości Wola Uhruska ul. 1-go Maja 104 przy Leśniczówce Leśnictwa Uhrusk.
• Koło Łowieckie nr 50 „CIETRZEW” w Dubecznie; z obwodu łowieckiego nr 110 znajduje się w miejscowości Osowa 22A, 22-235 Hańsk Pierwszy, oraz z obwodu łowieckiego nr 111 znajduje się w miejscowości Urszulin, ul. Szkolna 10, 22-234 Urszulin.
Informujemy jednocześnie że, udostępnienie informacji zawartych w książce ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym zgodnie z Art.42b ust.1e Ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2033) będzie możliwa po przesłaniu listem poleconym na adres korespondencyjny Koła pisemnego, umotywowanego wniosku o udostępnienie danych zawartych w książce ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym. Wniosek ma zawierać dokładny zakres danych jakich informacja ma dotyczyć. Rozpatrzenie wniosku oraz udzielenie odpowiedzi nastąpi w ciągu 14 dni od daty wpływu wniosku. Zakres udostępnianych informacji może dotyczyć tylko informacji zawartych w ewidencji i nie może naruszać przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) zawartych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.