O Gminie i Urzędzie - tekst łatwy do czytania ETR
Informacje o Urzędzie Gminy Hańsk
Tutaj jest budynek Urzędu, w którym pracuje Wójt Gminy Hańsk i urzędnicy.
Budynek znajduje się w miejscowości Hańsk Pierwszy ulica Osiedlowa 4.
Wójt Gminy Hańsk kieruje pracą Urzędu. Wójtowi w pracy pomagają: sekretarz gminy, kierownicy jednostek organizacyjnych oraz pracownicy.
Urząd wykonuje różne zadania:
• prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
• wydaje dowody osobiste,
• Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
• zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
• przyjmuje wpłaty za podatki, mieszkania gminne i inne opłaty,
• zajmuje się rolnictwem,
• zajmuje się zarządzaniem w czasie powodzi lub suszy,
• zajmuje się planem w gminie,
• remontuje i buduje nowe potrzebne budynki,
• buduje i naprawia drogi gminne,
• zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
• utrzymuje czystość i porządek na terenie gminy,
• prowadzi różne sprawy z zakresu służby wojskowej i obronności kraju
• organizuje różne wybory: na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory sołtysów wsi, referenda,
• zapewnia pieniądze na prowadzenie wymienionych spraw
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
• Napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Hańsk, ul. Osiedlowa 4, 22-235 Hańsk Pierwszy.
• Przynieść pismo do sekretariatu Urzędu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Sekretariat znajduje się na I piętrze budynku.
• Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): www.epuap.gov.pl. Do tego sposobu trzeba mieć internet i Profil Zaufany lub podpis elektroniczy.
• Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: gmina@hansk.pl
• Wysłać faks pod numer 82 5714 461.
• Zadzwonić pod numer 82 5714028 i wybrać odpowiedni numer wewnętrzny.
• Przyjść do Urzędu Gminy i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
• wysłać wiadomość SMS na numer telefonu 510769910
• wysłac wypełniony formularz kontaktowy dostepny na stronie www.hansk.pl w zakładce kontakt
Urząd jest czynny: od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30,
Numery telefonów do pracowników Urzędu są na stronie internetowej Gminy Hańsk https://www.hansk.pl
Deklaracja dostępności
Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do Koordynatora ds. dostępności Romuald Pryll, mailowo – sekretarz@hansk.pl lub telefonicznie – 82 5714028.
W zgłoszeniu podaj:
• swoje imię i nazwisko,
• swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
• opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Dostępność architektoniczna obiektów Gminy
• Budynek główny Urzędu Gminy Hańsk, przystosowany jest częściowo dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
• Wejście do budynku znajduje się na poziomie gruntu. Bezpośrednio przed wejściem znajdują się trzy stopnie. Przy wejściu alternatywnym przez gminny Ośrodek Kultury znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 140 cm (100 skrzydło główne).
• Szerokość drzwi do poszczególnych biur – 80 cm, schody prowadzące na piętro o szerokości 125 cm, wysokość stopni na schodach 15 cm. Poręcze na schodach jednostronne.
• W budynku Urzędu brak windy osobowej umożliwiającej wjazd na piętra budynku Urzędu Gminy.
• Przy budynku brak jest wyznaczonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
• Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
• W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
• W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
• W budynku nie ma obszarów kontroli.
Informacja dla użytkowników z niepełnosprawnościami
• Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
• Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
• Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aaAA.
• Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
• Staramy się aby zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały alternatywne opisy, a ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
• Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
• Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe.
• Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.