Nowe dowody osobiste
Od poniedziałku, 8 listopada, będzie można składać wnioski o dowody osobiste z odciskami palców.
Mają również zawierać odwzorowanie podpisu właściciela dowodu osobistego. Będą wydawane na 10 lat dla osób powyżej 12. roku życia, ponieważ od tych osób będą pobierane odciski palców. Dla osób do 12. roku życia dowód będzie wydawany na 5 lat, bez pobierania odcisków palców.
WAŻNE
Jeśli Twój dowód osobisty jest nadal ważny, nie musisz go wymieniać.
Złożenie wniosku o dowód osobisty (pobranie odcisków palców) oraz odbiór dokumentu (potwierdzenie tożsamości) wymaga wizyty w urzędzie.
Wniosek o dowód dla dziecka do 12. roku życia będzie można złożyć elektronicznie.
Uwaga 5 listopada z przyczyn technicznych składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych będzie możliwe do godziny 11.00. Związane jest to z wdrażaniem rozwiązań technicznych, które umożliwią wyrobienie nowego dokumentu tożsamości.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 6784
Rządowy Fundusz Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 16046
Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
Centrum Projektów Polska Cyfrowa ogłosiło nabór wniosków na zakup komputerów, laptopów oraz tabletów dla uczniów z terenów, gdzie funkcjonowały kiedyś PGRy.
Kogo dotyczy: uczniów szkół podstawowych i uczniów szkół średnich zamieszkałych na terenie Gminy Hańsk i których rodzice, dziadkowie lub pradziadkowie byli pracownikami PGR znajdującego się na terenie Gminy Hańsk,( KOMBINAT ROLNY URSZULIN, Z-D SUCHAWA, KOMBINAT ROLNY URSZULIN, Z-D KULCZYN, KOMBINAT ROLNY URSZULIN, Z-D URSZULIN, PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO ROLNE W WOLI UHRUSKIEJ)
Co jest potrzebne:
– dla uczniów którzy nie ukończyli 18 lat – oświadczenie składają rodzice (zal.8 oświadczenie dla opiekuna) oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
– dla uczniów którzy ukończyli 18 lat – oświadczenie składa pełnoletni uczeń samodzielnie (zal.9 – oświadczenie dla ucznia) oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych
– w razie posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR, należy go dołączyć go do niniejszego oświadczenia;
– zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
UWAGA! Osoby które otrzymały już komputery w poprzednich latach nie mogą ponownie składać wniosków!
Więcej informacji na https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Oświadczenia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych proszę składać w Urzędzie Gminy Hańsk ( pokój nr 22, II piętro oraz przy wejściu do urzędu).
Termin składania oświadczeń: do 26 października 2021 r do godziny 15:30.
Prosimy o dokładne wypełnienie oświadczeń, ponieważ są one podstawą do zakwalifikowania do programu.
Osoba do kontaktu: Weronika Struska, tel. 82 57 14 028, e-mail: w.struska@hansk.pl
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 10444
Punkt konsultacyjno-informacyjny w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”
W Urzędzie Gminy Hańsk został utworzony punkt konsultacyjno-informacyjny
w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”. Zainteresowanych mieszkańców Gminy zapraszamy do korzystania z punktu, który ma celu ułatwienie wnioskodawcom aplikowanie o dofinansowanie w ramach programu „Czyste Powietrze”
GODZINY PRACY PUNKTU:
PONIEDZIAŁEK – PIĄTEK od 9:00 do 11:00
Wszelkie informacje można uzyskać osobiście, w siedzibie urzędu, telefonicznie pod nr tel. 82-57-14-028 oraz e-mailowo: gmina@hansk.pl
Zanim będziecie chcieli Państwo skorzystać z pomocy w wypełnieniu wniosku
o dofinansowanie prosimy o zapoznanie się z materiałami promocyjnymi. Aby usprawnić funkcjonowanie punktu bardzo prosimy o przygotowanie następujących dokumentów:
• należy posiadać adres e-mail (warunek konieczny),
• numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planujesz inwestycję i pozyskanie dofinansowania,
• numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP
(w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
• numer rachunku bankowego osoby wnioskującej, do wypłaty dofinansowania
(tylko polskie rachunki prowadzone w zł),
• rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
• określić powierzchnię całkowitą budynku,
• faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji),
• ostatni formularz PIT lub w przypadku podwyższonego poziomu finansowania zaświadczenie o dochodach z GOPS (wydaje P. Sylwia Łoś).
Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami/współwłaścicielami domów jednorodzinnych/wydzielonych lokali mieszkalnych.
Program przewiduje dofinansowania na:
• źródło ciepła – wymianę, zakup, montaż,
• instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
• wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
• instalację fotowoltaiczną (mikro),
• ocieplenie przegród budowlanych,
• stolarkę drzwiową i okienną,
• dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).
• Realizacja programu lata 2018-2029 r.
• Podpisywanie umów do 31.12.2027 r.
• Zakończenie wszystkich prac objętych umową do 30.06.2029 r.
Poniżej wskazujemy Państwu przydatne linki do Programu Czyste Powietrze. Prosimy
o zapoznanie się z nimi przed wizytą w urzędzie.
https://www.czystepowietrze.gov.pl/kalkulator-dotacji/
https://kalkulatorczystepowietrze.kape.gov.pl/
https://lista-zum.ios.edu.pl/
https://czystepowietrze.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/
Dokumenty i informacje niezbędne do złożenia wniosku o dofinansowanie ramach programu Priorytetowego Czyste powietrze:
• Należy posiadać e-mail
• Należy posiadać założony profil zaufany, można to zrobić poprzez bank lub placówkę pocztową
• Numer rachunku bankowego wnioskodawcy
• Budynki na budowę których wystąpiono o zgodę lub zgłoszono ich budowę po 31 grudnia 2013 nie mogą uzyskać dotacji na zakres kosztów kwalifikowanych na m.in. ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna i drzwiowa.
• Dochód wnioskodawcy nie może przekraczać 100 000 zł rocznie.
• W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej roczny przychód z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej nie może przekraczać trzydziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę (kwota: stan na grudzień 2020 r.)
Dokumenty do złożenia wniosku o dofinansowanie:
• Wypełniony wniosek w portalu beneficjenta
• Dokument potwierdzający prawo własności budynku w którym będzie realizowane przedsięwzięcie (elektroniczna księga wieczysta lub akt notarialny)
• zaświadczenie o dochodach do nabycia w GOPS w Hańsku (P. Sylwia Łoś) – jeśli dotyczy podwyższonego poziomu dofinansowania – zaświadczenie nie może być wydane z datą wcześniejszą niż 3 miesiące od daty złożenia wniosku (zaświadczenie ważne jest 3 miesiące)
• PIT jeśli poziom podstawowy
• Oświadczenia: współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia objętego wnioskiem – druk we wniosku
• Zgoda współmałżonka na realizacje przedsięwzięcia – druk we wniosku
Więcej informacji na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej pod adresem: https://www.wfos.lublin.pl/
oraz w materiałach promocyjnych
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 6130
Konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Hańsk na lata 2021-2027
Informuję, że w dniach 10.05.2021r. - 23.05.2021r. na terenie gminy zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Hańsk na lata 2021-2027.
Konsultacje zostaną przeprowadzone w celu poznania opinii i oczekiwań mieszkańców na temat strategii w formie badania opinii mieszkańców z wykorzystaniem formularza zgłaszania uwag.
Projekt strategii wraz z formularzem zgłaszania uwag zostanie udostępniony na stronie internetowej Gminy Hańsk, a także w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hańsku.
Uwagi do strategii można składać:
• na wypełnionym formularzu w formie papierowej – za pośrednictwem poczty, osobiście w siedzibie GOPS albo przesłać na numer faksu 82 57 14 039.
• w formie elektronicznej poprzez przesłanie formularza pocztą elektroniczną na adres gops@hansk.pl (w tytule e-maila należy wpisać „Konsultacje społeczne”);
Konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Hańsk na lata 2021-2027 mają charakter opiniodawczy i są ważne bez względu na ilość osób w nich uczestniczących.
Więcej informacji w sprawie konsultacji udziela Pani Sylwia Łoś Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hańsku, tel. 82 57 14 039
Projekt strategi oraz formularz zgłoszenia uwag
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 6946
Rejestracja do nowo powstałego Punktu Szczepień Powszechnych na szczepienia przeciwko Covid-19
Informujemy, że od dnia 28.04.2021 zostaje uruchomiona rejestracja
do nowo powstałego Punktu Szczepień Powszechnych na szczepienia przeciwko Covid-19 .
Punkt Szczepień Powszechnych zlokalizowany jest we Włodawie przy
Al. Józefa Piłsudskiego 66 (parter przychodni specjalistycznej),
Rejestracja telefoniczna czynna codziennie w godzinach
od 8.00 do 15.00 pod nr tel. 508 767 074
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 7321
Podlaskie - nadbużańskie stroje damskie dla Zespołu Obrzędowego w Hańsku
Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Hańskiej realizuje zadanie ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu EtnoPolska 2021
Dzięki pozyskanym funduszom 36 000,00 zł. zostaną zakupione podlaskie - nadbużańskie stroje damskie dla Zespołu Obrzędowego w Hańsku. Całość realizacji zadania wynosi 39 278,00 zł.
Zespół obrzędowy z Hańska działa już od 31 lat i jest laureatem wielu ogólnopolskich konkursów , sejmików i festiwali. Zespół posługuje się miejscową gwarą, prezentuje dawne obrzędy i zwyczaje, wykorzystuje oryginalne rekwizyty, a w bieżącym roku pozyska nowe podlaskie- nadbużańskie stroje damskie, które zostaną wykorzystane wielu widowisk obrzędowych, a także uroczystości lokalnych i regionalnych.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 5235
Zakończenie prac w projekcie „Gmina Hańsk przyjazna naturze”
Szanowni Państwo!
Zwracam się do Państwa jako uczestników projektu „Gmina Hańsk przyjazna
naturze”, polegającego na budowie 191 instalacji fotowoltaicznych na
terenie Gminy Hańsk. W związku ze zbliżającym się terminem zakończenia
robót, proszę Państwa o zgłaszanie telefonicznie lub e-mail do
tutejszego Urzędu Gminy uwag co do ewentualnych niedociągnięć i jakości
wykonania prac przez ekipy montujące. Zgłoszenia proszę przekazywać do
04.11.2020 r. pod nr tel.: 82 5714 028 bądź e-mail gmina@hansk.pl.
Jednocześnie informuję, że w terminie późniejszym zwrócę się do Państwa
w sprawie oświadczenia o przekazywaniu danych rejestrowanych na
falowniku ze względu na konieczność ich gromadzenia jako jednego z
warunków projektu. Ze względu na sytuację pandemii, to dla tej czynności
nie jestem w stanie określić dat. Proszę o zrozumienie, a o dacie i
sposobie załatwienia sprawy poinformuję Państwa w osobnym komunikacie.
- Szczegóły
- Kategoria: Uncategorised
- Odsłony: 3695